Realizacja Obrazu
Program studiów obowiązujący od roku akademickiego 2018/2019
Absolwent kierunku Inżynieria Multimediów jest specjalistą w dziedzinie wykorzystywania wszelakiego sprzętu i oprogramowania użytecznego w technikach audio-wizualnych. Posiada umiejętności obsługi różnorodnych systemów operacyjnych posiadając jednocześnie solidną wiedzę z zakresu informatyki, akustyki, matematyki oraz optyki. Oprócz ugruntowanej wiedzy teoretycznej i umiejętności obsługi narzędzi programistycznych, inżynier multimediów potrafi obsługiwać specjalistyczny sprzęt
niezbędny wykorzystywany w technikach multimedialnych.
Realizacja obrazu
Absolwent specjalności Realizacja obrazu to wykwalifikowany inżynier posiadający umiejętności wykorzystania istniejącego i tworzenia własnego oprogramowania służącego do przetwarzania plików graficznych i multimedialnych stosowanych w technologiach internetowych, reklamie, przemyśle rozrywkowym oraz do wizualizacji danych eksperymentalnych, wyników obliczeń inżynierskich i naukowych. Absolwent ma również kwalifikacje w zakresie komputerowego składu tekstu, posiada umiejętność współpracy z artystami-grafikami, filmowcami i innymi przedstawicielami świata kultury i sztuki. W szczególności absolwent ten posiada umiejętności w zakresie:
- tworzenia plików graficznych na potrzeby Internetu,
- obsługi komercyjnych i darmowych programów graficznych,
- przygotowania statycznej i interaktywnej dwu- i trójwymiarowej grafiki rastrowej i wektorowej,
- obróbki fotografii cyfrowej,
- wykonywania post-produkcyjnych prac w zakresie nagrań video,
- generowania realistycznej animacji komputerowej,
- tworzenia multimedialnych aplikacji i prezentacji,
- komputerowego montażu materiału audio i wideo,
- procesów przygotowania do druku (DTP).
Absolwent specjalności Realizacja obrazu jest gotowy do podjęcia pracy w:
- pracowniach projektanckich (przy komputerowej, trójwymiarowej wizualizacji produktów takich jak: budynki, wnętrza mieszkalne, mebli, itp.),
- drukarniach i studiach reklamowych (przy komputerowym składzie tekstu),
- firmach zajmujących się wideorejestracją i komputerowym montażem wideo,
- studiach telewizyjnych,
- firmach projektujących serwisy internetowe,
- firmach tworzącym aplikacje multimedialne.